 
    
    Protihluková opatření na železniční infrastruktuře
Opatřením na snížení hlukové zátěže z železnic jsou protihlukové stěny u frekventovaných železničních tratí, kolejnicové absorbéry a broušení kolejnic k snížení akustické zátěže.
Katalog indikátorů životního prostředí publikovaných ve Zprávě o životním prostředí České republiky a v dalších publikacích.
 
    
    Opatřením na snížení hlukové zátěže z železnic jsou protihlukové stěny u frekventovaných železničních tratí, kolejnicové absorbéry a broušení kolejnic k snížení akustické zátěže.
 
    
    Jednotlivé druhy nákladní dopravy se liší mírou zátěží životního prostředí, které způsobují. Podíl druhů šetrnějších k životnímu prostředí, mezi které patří železniční a vodní doprava, indikuje udržitelnost dopravního systému z pohledu environmentálních dopadů.
 
    
    Projevy změny klimatu (přívalové srážky, silný vítr, povodně, vysoké teploty a kolísání teplot) způsobují škody na dopravní infrastruktuře, které lze sledovat v monetárních jednotkách jako výdaje na nápravu škod.
 
    
    Struktura přepravního výkonu osobní dopravy, resp. podíl environmnetálně příznivých druhů dopravy, kam patří železnice a obecně veřejné druhy dopravy, je indikátorem vlivu dopravy na životní prostředí a klimatický systém.
 
    
    Délka jednotlivých kategorií silničních a železničních komunikací je základním statistickým ukazatelem dopravní sítě. Dostupnost dopravních komunikací vyšších tříd (dálnice a železniční koridory) zvyšuje atraktivitu daného regionu a podporuje jeho rozvoj.
 
    
    Hodnocení podílu druhů ve třídách pokryvnosti 0–35 %, 35–75 % a 75–100 % odpovídající podílu velikosti populace v síti Natura 2000.
 
    
    Hodnocení podílu stanovišť ve třídách pokryvnosti 0–35 %, 35–75 % a 75–100 %, které vyjadřují procentuální podíl zastoupení sledovaného typu stanoviště na hodnocené lokalitě.