
Hodnocení aktivit ovlivňujících životní prostředí
V pravidelných reprezentativních šetřeních jsou respondenti dotazováni, zda jsou spokojeni či nespokojeni se životním prostředím a činnosti institucí v ochraně životního prostředí.
Katalog indikátorů životního prostředí publikovaných ve Zprávě o životním prostředí České republiky a v dalších publikacích.
V pravidelných reprezentativních šetřeních jsou respondenti dotazováni, zda jsou spokojeni či nespokojeni se životním prostředím a činnosti institucí v ochraně životního prostředí.
V pravidelných reprezentativních šetřeních jsou respondenti dotazováni, zda jsou spokojeni či nespokojeni se životním prostředím a činnosti institucí v ochraně životního prostředí.
Činností člověka a především výstavbou dopravní infrastruktury se krajina dělí na stále menší a menší celky. Tento jev je označovaný jako fragmentace krajiny. Nefragmentované území reprezentují polygony UAT (Unfragmented Areas by Traffic), rozlišené podle velikosti do tří kategorií (100–150, 151–300, nad 300 km2).
Opatřením na snížení hlukové zátěže z železnic jsou protihlukové stěny u frekventovaných železničních tratí, kolejnicové absorbéry a broušení kolejnic k snížení akustické zátěže.
V pravidelných reprezentativních šetřeních jsou respondenti dotazováni, zda jsou spokojeni či nespokojeni se životním prostředím v ČR a v místě bydliště.
Délka jednotlivých kategorií silničních a železničních komunikací je základním statistickým ukazatelem dopravní sítě. Dostupnost dopravních komunikací vyšších tříd (dálnice a železniční koridory) zvyšuje atraktivitu daného regionu a podporuje jeho rozvoj.