
Investice do protihlukových opatření na silniční infrastruktuře
Investice do protihlukových opatření na silniční infrastruktuře
Katalog indikátorů životního prostředí publikovaných ve Zprávě o životním prostředí České republiky a v dalších publikacích.
Investice do protihlukových opatření na silniční infrastruktuře
Rozvoj silniční infrastruktury snižuje dopravní zátěž sídel, jako jsou znečišťování ovzduší nebo hluková zátěž. Negativním aspektem výstavby nových silničních komunikací je však fragmentace krajiny s dopady na ekosystémy a biodiverzitu.
Svahové nestability a následné sesuvy půdy patří k rozšířeným geodynamickým jevům. Přestože představují riziko pouze v lokálním případně regionálním měřítku, škody jimi způsobené jsou ničivé a v mnoha případech dochází při sesuvech k ohrožení lidského zdraví, života a také majetku. V ČR jsou nejčastějším spouštěcím mechanismem extrémní srážková situace, intenzivní tání sněhové pokrývky, důlní činnost a nevhodné zakládání staveb. Náchylnost území ke svahovým nestabilitám závisí pak na mnoha faktorech, mezi něž patří např. sklonitost svahu, rovnoměrnost chodu srážek, vzdálenost vodoteče apod.
Ochranu před hlukem ze silniční dopravy zajišťují protihlukové stěny, dalším opatřením v silniční dopravě je nízkohlučný asfalt a individuální protihluková opatření, mezi která patří hluková izolace oken a fasád exponovaných domů.
Plocha s projevy těžby nerostných surovin, plocha rekultivovaná a plocha nerekultivovaná.
Vývoj těžby jednotlivých energetických surovin v ČR
Vývoj těžby nerostných surovin v ČR v dělení na energetické, nerudní a stavební suroviny
Vývoj těžby jednotlivých nerudních surovin v ČR
Vývoj těžby jednotlivých stavebních surovin v ČR
Délka jednotlivých kategorií silničních a železničních komunikací je základním statistickým ukazatelem dopravní sítě. Dostupnost dopravních komunikací vyšších tříd (dálnice a železniční koridory) zvyšuje atraktivitu daného regionu a podporuje jeho rozvoj.